Calmar cup 2010

2010-05-10 11:30
3 guld och ett brons till VJJK!
  • Uppdaterad: 2016-06-08 00:59

Lördagen den  8 maj var det tävling i Kalmar och Växjö Ju-jutsuklubb ställde upp med 5 fighters; Jóhanna, Markus, Tobias, Christian, Thomas och Marcus.

Som vanligt var det nybörjarna som startade dagen och först ut var Jóhanna som inte har några problem att kontrollera sin motståndare. Matchen var vänskaplig med tuff då det växlades mellan hårda tekniker och vänskapliga ordväxlingar. Guld till Jóhanna!

Nästa person ut var Markus i -77 vilket är en klass som blir allt jämnare för varje tävling och man se en klar utveckling av samtliga deltagare. Markus gjorde bra matcher men tyvärr så räckte det inte riktigt och Markus slutade oplacerad.

Christian har på den senaste tiden jobbat hårt med sina tekniker i slag och spark men så fort matchen drog igång så föll han in i gamla vanor och levererade ippon-kast på ippon-kast med kraftfulla fasthållningar på marken. Christian hade inga större problem att säkra guldet.

Tobias bestämde sig för att dominera -69 och det löftet levde han upp till och vann samtliga matcher. Guld till Tobias!

Efter en lite lunch så var det dags för elit-klasserna att dra igång och först ut var Marcus. Marcus vann första matchen mot landslagskompisen Joakim men mot det danska landslaget mötte han patrull. Men efter lite krigande så slutade dagen med ett brons.

Sist ut för dagen var Thomas som gjorde sin första match i elit-klassen -85. Thomas fick möta på bra motstånd, så som danska landslaget och medlemmar från det svenska landslaget. Thomas som precis blivit blåbälte i Brasiliansk Jiu-jitsu använde sina markkunskaper på golvet där han aldrig blev hotad, tyvärr så räckte inte det stående till trots bra kämpat, Thomas slutade som oplacerad.

Under tävlingen passade ju-jutsu-räven och duo-världsmästare samt ex-ordförande Jesper Kedjevåg, att gå domarutbildningen samt bli godkänd, grattis!

En bra dag för Växjö Ju-jutsuklubb!

Mer info på www.calmarcup.com

Nybörjare?